by Dreamer » Mon 29 Feb 2016, 12:12
Vooraf: Ik vertrek met 12 kikkers richting Naggaroth, en daar wachten 11 dark elves mij op. De dark elves krijgen 60k om uit te geven aan inducements, ze gaan voor extra winnings. Tijs vergeet in eerste instantie te rollen voor zijn stadium, maar gooit er dan na de 1e drive een 6 voor waardoor het toch niets doet. Tijs heeft meer fans, maar die van mij zijn luider, dus de slann krijgen fame +1. De match gaat van start in de gietende regen.
Drive 1: Tijs krijgt de bal, ik krijg de reroll van de fans. De elfjes zetten een snelle aanval op via de rechterflank, ik klop erop. Ik klop een lijnelf badly hurt, maar ondanks de regen lukt de passing play, waardoor Tijs in beurt 2 de 1-0 scoort.
Drive 2: Het stopt met regenen en ik krijg de bal. In een schaamteloze kopie van Tijs zijn strategie zet ik een snelle aanval op langs de rechterflank. De dark elf runner loopt richting hospitaal, een lijnelf gaat ko, en einde beurt 2 staat er een lijnkikker in scoringspositie met de bal. Tijs kan er met enkele goings en dodges aan, en de witch elf gaat voor de 1d block. De laatste going eet de reroll op, en de bij de block gaat de witch elf zelf tegen de gazon, en daarna badly hurt. De apotheker grijpt in en de witch elf komt terug op de bank terecht. Via een handoff naar een catcher scoor ik in beurt 3 de 1-1.
Drive 3: Ongeveer hetzelfde scenario als drive 1. Tijs de bal, ik de reroll, snelle score via de flank. Beurt 5 staat het 2-1.
Drive 4: Zie drive 2, ditmaal geen gewonde elfjes, en mijn kikkers lopen de 2-2 binnen in beurt 7, zodat ik nog 2x kan rollen voor mijn ko catcher.
Drive 5: Tijs gooit een long bomb voor zijn fans. We gaan de rust in bij 2-2.
Drive 6: Ditmaal krijg ik de bal én de reroll. In beurt 10 scoren mijn kikkers de 3-2. Tijs kan onderweg 2 keer aan de bal met enkele riskante dodges, maar zelfs na 5 blockdice (2d met reroll, beurt erna 1d) met strip ball krijgt hij de bal niet los, de kikker met de bal heeft nochtans geen surehands.
Drive 7: Het elfje dat in drive 1 ko ging is eindelijke terug bij zijn positieven. De perfect defence maakt het een beetje moeilijker voor Tijs, maar via een flankwissel scoort hij in beurt 12 de 3-3.
Drive 8: Ik krijg nog maar eens een reroll, en ga voor een iets tragere aanval. Ik hoop dat Tijs de 4-4 dan niet meer kan scoren. Door de stevige druk van de elven verdediging moet ik toch beurt 15 scoren, zodat de elfjes nog 2 beurten hebben om tegen te scoren.
Drive 9: Tijs stelt volledig op voor een aanval op 2 flanken, met een ag 5 speler om de bal op te rapen en te passen. Ik gooi blitz! voor de kickoff, en omdat Tijs geen spelers in het centrum gezet heeft kan mijn krox meedoen. Mijn spelers komen druk zetten op de helft van Tijs, waarna de mv8 catcher met 2 goings en diving catch de bal kan aanpakken. Mijn krox kiest een flank en klopt een witch elf tegen de grond, waarna de andere witch elf kennis maakt met de prehensile tail. In zijn beurt 15 vindt Tijs de nodige 3tjes om zijn witch elves weg te dodgen van de krox en in scoringspositie te zetten, waarna de strip ball blitzer de bal komt aanvallen. Deze gaat echter onderuit bij zijn dodge, en wordt door de begrafenisondernemer meegenomen. In beurt 16 loop ik eenvoudig de 5-3 binnen.
Drive 10: Tijs krijgt nog een beurt om wat klop uit te delen en een pas te gooien.
Achteraf: Ik mag 40k naar de bank brengen na deze match, mijn fans stijgen, en 2 spelers leren een nieuwe skill. De lijnman met guard leert tegen een bal trappen, de lijnman met wrestle wordt mvp en leert strip ball. Hopelijk is hij handiger met deze skill dan de blitzer zaliger van Tijs. We rolden beiden redelijk goed voor de balhandling en dodges, maar Tijs had blijkbaar blockdice bij waar alleen skulls en een pijltje op stonden. Het hielp ook niet dat ik de eerste 3 beurten van de match 4 spelers van het veld klopte, waardoor de elfjes de volledige match in de minderheid stonden.
'T is better to rule in hell than to serve in heaven.
Besides, ruling in hell is only the beginning.