It is currently Fri 16 Nov 2018, 23:59
Change font size
Gaming Club VZW Gasmeterstraat 19, 9100, Sint-niklaas

Archief

Wijzigingen HQ League 2014-2015

Moderators: pelle, Da Great MC

Wijzigingen HQ League 2014-2015

Postby Da Great MC » Fri 15 Aug 2014, 19:02

Hieronder een overzicht van de wijzigingen in de HQ League voor volgend seizoen. Voor de volledigheid ook de wijzigingen van vorig seizoen erbij.

2013-2014

* Het vierpuntensysteem werd vervangen door het vijfpuntensysteem.

* De teams worden niet langer geveild, maar van een ladder gedraft.

* Spiralling Expenses zijn sneller van toepassing: vanaf team value 170 met een step size van 10.

* Thuisvoordeel bij foulen heringevoerd: wanneer een speler van het thuisspelende team foult, zal hij enkel uitgesloten worden als hij dubbel rolt op de armour-roll en niet wanneer hij dubbel zou rollen op injury.

* Nieuw inducement: 0-1 150K EXTRA MVP

* Undead stadion lvl 0 verzwakt: niet langer regeneraten op een 3+, wel een gratis Apprentice Necromancer.

* Undead stadion lvl 1 verzwakt: geraisde Zombies hebben Loner, je kan slechts eenmaal per drive succesvol Zombies raisen.

2014-2015

* De startwaarden op de ladder zijn verlaagd:

80 - 82 - 84 - 86 - 88 - 90 - 91 - 92 - 93 - 94 - 95 - 96 - 97 - 98 - 99 - 100 - 101 - 102 - 103 - 104 - 105

* Inducement goedkoper gemaakt: 0-3 50K +1 MODIFIER OP WINNINGS

* Extra regel voor coaches die na de draft te weinig geld hebben om hun team samen te stellen. Wie na de draft van de teams niet voldoende geld heeft om elf spelers en één re-roll te kopen, moet verplicht starten met elf lijnmannen (of wat in dat specifieke team een 0-16 positie is), één re-roll en 0K in treasury/bank.

* Dark Elf lvl 1 stadion verzwakt. Op een 6 heeft het stadion geen effect.

* Halfling lvl 0 stadion beter uitgewerkt: Halflings mogen elke thuiswedstrijd kiezen om aan beide teams 100K inducement money toe te kennen. Dit bedrag komt bovenop het bedrag dat toegekend wordt bij het vergelijken van de team value. Dit bedrag beïnvloedt de team value niet met het oog op spiralling expenses.

* High Elf lvl 1 stadion verzwakt: opnieuw Magic Item (ipv Special Play card)

* Khemri lvl 1 stadion beter gemaakt: +1 modifier op regeneration (ipv "geen Decay voor de Tomb Guardians").

* Lizardmen en Slann lvl 0 stadions verzwakt: Swealtering Heat op 2 en 12 van de weather table gehaald en vervangen door Pouring Rain.

* Nurgle lvl 0 stadion veranderd (geen Nigglings meer): Wanneer na een thuiswedstrijd een Rotter tot MVP wordt verkozen, mag de thuiscoach kiezen om deze MVP opnieuw te laten rollen. Het resultaat van de tweede MVP roll bepaalt dan wie MVP wordt, ook wanneer het opnieuw een Rotter zou zijn.

* Orc lvl 1 stadion verzwakt. Ko spelers gaan op een 1 Badly Hurt, op 2-3 blijven ze KO, op 4-6 komen ze terug. Bloodweiser Babe zorgt ervoor dat ze zelfs op een 1 niet meer Badly Hurt gaan.

* Pro Elves lvl 1 stadion veranderd. De Fair Play Zone werd vervangen door een Good Karma card.

* Wood Elf lvl 0 stadion verzwakt. Apothecary lukt niet langer automatisch. Tijdens thuismatchen mag de Wood Elf Coach het resultaat van de Injury Roll van elke Apothecary eenmaal herrollen. In dat geval is het tweede resultaat definitief.
Da Great MC
Behemoth
 
Posts: 680
Joined: Tue 28 Jun 2011, 17:02
Reputation point: 4

Return to Archief

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron

Search

User Control Panel