It is currently Sun 22 Oct 2017, 23:08
Change font size
Gaming Club VZW Gasmeterstraat 19, 9100, Sint-niklaas

Zombie!

Careers

Moderator: Pruneau

Careers

Postby Pruneau » Sun 25 May 2014, 23:40

Take 1:

Careers

Military: soldier, marine, engineer, operator, cop, prison guard

Medical: nurse, doctor, specialist, paramedic, patient

Blue Collar: worker, trucker, sailor, operator, technician

White Collar: administrator, banker, lawyer, government worker

Criminal: pimp, burglar, convict, prisoner, trickster, exotic dancer

Rebel: biker, hobo, hooligan, weirdo

Famous: Singer, Rocker, Movie Star, Writer, Director


Each career gets:
Two main skills at +50 or
One main skill at +50 + 2 skills at +25 or
4 skills at +25
add EDU to 10 more skills
add INT to 5 more skills
add DEX to d6 more skills


Career Cards allow quick reference of careers
User avatar
Pruneau
Archlord
 
Posts: 1947
Joined: Wed 16 Mar 2011, 19:37
Location: Aan't Galgeweel
Reputation point: 11

Re: Careers

Postby ExarRevan » Mon 26 May 2014, 11:07

Ziet er al ni slecht uit.. ben benieuwd wa et ga geven als et gans uitgewerkt is ^^ kijk al uit naar de volgende playtest :p
User avatar
ExarRevan
Company Master
 
Posts: 230
Joined: Sun 24 Apr 2011, 20:45
Reputation point: 2

Re: Careers

Postby Pruneau » Sun 01 Jun 2014, 16:53

Zoals te zien was heb ik de keuze wat beperkt: per categorie kan de speler zelf kiezen welke richting de survivor op wil.
Het nieuwe systeem lijkt me wel iets langzamer qua survivors maken en het moet wel snel blijven gaan.

De career wil ik houden: dat werkt goed. De startwaarde = basic + relevante stat geeft een goede algemene start, iedereen kan alles een klein beetje, en EDU, APP, INT en DEX hebben invloed. Dus daarbovenop moet er nog wel wat verhoogd worden.
Wellicht een aantal skills verhogen in functie van INT en EDU: bvb EDU + INT keer 10% aan verschillende skills. Dan wordt leeftijd wel volledig buiten spel gezet. Dus dan zou het zijn: 3+8 tot 21+20 verhogingen. 11 tot 41 keer +10%, das onhandelbaar veel en teveel verschil denk ik.
Een ander idee: INT + EDU + Leeftijd geeft een resultaat, en dan zoek je op in een tabel hoeveel skills je met een bepaalde waarden mag verhogen. Leeftijd wordt 15 tot 72 (geen keuze meer, gewoon 12 + 3d20) voor gemiddeld 43 jaar? of eventueel 18 tot 56 jaar, gemiddeld 33, (16 + 2d20). Dan is leeftijd wel terug belangrijk, met enkele malussen boven de 40. Tegelijk heb je er geen invloed meer op, vind ik eigenlijk minder leuk.

Iets als:
INT+EDU
+AGE
26-50 5x 5%
51-75 6x 10%
76-100 7x 10%
101-125 8x 15%
126-150 9x 15%
151-172 10x 20%

Da's dus de kwestie van deze week, feedback is natuurlijk welkom. Ik zou graag hebben dat leeftijd wel iets betekent, in beide richtingen. Dat je een career kiest, 5-10 primary skills uitkiest, en dan nog 5-10 kleine verhogingen.

Extra vraagje: De random items en drugs zijn leuk, maar kosten wel een beetje veel tijd? Of niet?
User avatar
Pruneau
Archlord
 
Posts: 1947
Joined: Wed 16 Mar 2011, 19:37
Location: Aan't Galgeweel
Reputation point: 11

Re: Careers

Postby sephiroa » Sun 01 Jun 2014, 17:02

ziet er goed uit :)
we kunnen beide manieren eens testen

extra items vind ik leuk, maar zorg gewoon dat dat zelfstandig kan gebeuren met 2 :) dat er meerdere boekjes zijn en dat we zelf rollen wat we krijgen
User avatar
sephiroa
Archlord
 
Posts: 1010
Joined: Tue 07 Apr 2009, 17:35
Location: Temse
Reputation point: 1

Re: Careers

Postby ExarRevan » Thu 05 Jun 2014, 14:53

Ja het feit da et zo traag ging met de char creation was omda iedereen moest wachten.. als je alle careers op 1 blad zet met de spec en de qualifications en da gwn 3 keer print kan elke kant van de tafel kieze welke richting ze uit willen... en dan met de career cards individueel hun manneke maken.. kzou ook de cards van ook gwn ineens alles vernoeme wa ze moete doen om hun sheet in te vullen.. dus buite de 3d6 en 26+6 rollen ook de x5 voor de direct afgleide skills en de str+siz en de con+siz e.d.
op die manier is iedereen tegelijk bzg met rollen en creation.. als er vragen zijn kan de gm ook makkelijker antwoorde ^^ ma gwn make da aan de hand van de sheets da ze krijge en de cards alles duidelijk is.. iemand die et spel ni kent moet eig direct kunne afleide hoe em de sheet moet invullen.. alé da lijkt me ideaal.. kweetni of het haalbaar ga zijn ntrlk..
User avatar
ExarRevan
Company Master
 
Posts: 230
Joined: Sun 24 Apr 2011, 20:45
Reputation point: 2

Re: Careers

Postby Pruneau » Thu 05 Jun 2014, 16:12

Haalbaar zeker voor de finale versie, maar ik heb daar nog wel wa wwerk aan. Kzal al eens da hoofdstuk een paar keer printen...
User avatar
Pruneau
Archlord
 
Posts: 1947
Joined: Wed 16 Mar 2011, 19:37
Location: Aan't Galgeweel
Reputation point: 11

Re: Careers

Postby Pruneau » Thu 05 Jun 2014, 16:34

Okee wb betreft die puntenverdeling:

1. Leeftijd kiezen (verandert niet, maar elderly verdwijnt). Snotters hebben een EDU cap (14 jarige kan geen professor zijn bvb) dat EDU maximaal AGE-5 is. Youngster categorie geeft wel een extra luck point.

1. Career kiezen, punten aan careerskills toekennen, geen caps voor deze skills.

2. INT + POW + AGE optellen voor volgende bijkomende skill increases:
27 - 32: ofwel 5 x 10% of 3 x 20%
33 - 64: ofwel 7 x 10% of 4 x 20%
65 - 96: ofwel 9 x 10% of 5 x 20%
97 - 128: ofwel 11 x 10% of 6 x 20%
Skill caps zijn van toepassing op volgende manier:
1. Een skill die al hoger is dan de CAP mag NIET MEER verhoogd worden. Anders mag het wel, zelfs als het resultaat hoger is dan de cap (bijvoorbeeld bij sucky stats)
2. Een careerskill die NOG NIET verhoogd is mag op dezelfde manier verhoogd worden.
3. Een careerskill die WEL verhoogd is mag enkel nog verhoogd worden als het RESULTAAT niet hoger is dan de CAP.

Voorbeeld:
DEX skill Melee (Zowel career als niet-career):
DEX is 6 dus CAP 30%
Skill begint op 20+6 = 26%
Speler kent 20% toe -> 26+20 = 46%
Dit is toegelaten ook al is het boven de CAP.

DEX skill Pistol (CAREER SKILL):
DEX is 14 dus CAP 70%
Skill begint op 20+14 = 34%
Speler kent 30% career increase toe -> 34+30 = 64%
Dit is ok.
Nog eens met 10% of 20% verhogen mag NIET meer, want dan zou de CAP worden overschreden.
User avatar
Pruneau
Archlord
 
Posts: 1947
Joined: Wed 16 Mar 2011, 19:37
Location: Aan't Galgeweel
Reputation point: 11

Re: Careers

Postby Pruneau » Thu 05 Jun 2014, 22:51

en voila, 5 generatie-handouts.
User avatar
Pruneau
Archlord
 
Posts: 1947
Joined: Wed 16 Mar 2011, 19:37
Location: Aan't Galgeweel
Reputation point: 11

Re: Careers

Postby ExarRevan » Fri 06 Jun 2014, 12:06

Euhm.. 14 jarige kunnen wel prof zijn als et genie is ? XD you know ^^ Sheldon Cooper smart? :p
User avatar
ExarRevan
Company Master
 
Posts: 230
Joined: Sun 24 Apr 2011, 20:45
Reputation point: 2

Re: Careers

Postby ExarRevan » Fri 06 Jun 2014, 12:09

Het cappen van de skills lijkt idd beter uitgewerkt.. heb je nog steeds bij de careers de 60 50 40 30 20 increase.. en dan ebde gwn de bijkomende punte van u age die ge nu in een tabel ebt gestoken?
User avatar
ExarRevan
Company Master
 
Posts: 230
Joined: Sun 24 Apr 2011, 20:45
Reputation point: 2

Re: Careers

Postby Pruneau » Fri 06 Jun 2014, 14:04

Ja idd zo werkt het. En Sheldon Cooper smart, die trekken het ni lang in de zombie aplocalypse he. Zou wel nen onsterfelijke one liner declameren terwijl ze aan zijn brein feesten :)
User avatar
Pruneau
Archlord
 
Posts: 1947
Joined: Wed 16 Mar 2011, 19:37
Location: Aan't Galgeweel
Reputation point: 11

Re: Careers

Postby ExarRevan » Fri 06 Jun 2014, 16:46

hahah XD so true ^^ mja hij eeft gzgd da als er geen flash drives meer zoude bestaan/werken et leve geen zin meer zou hebben XD
User avatar
ExarRevan
Company Master
 
Posts: 230
Joined: Sun 24 Apr 2011, 20:45
Reputation point: 2

Re: Careers

Postby Herculon » Fri 13 Jun 2014, 22:17

Wat spelen we morgen?
Image
User avatar
Herculon
Farseer
 
Posts: 433
Joined: Thu 20 Sep 2007, 03:23
Location: Sint-Niklaas
Reputation point: 1

Re: Careers

Postby Pruneau » Sat 14 Jun 2014, 12:57

Ik heb geen idee wie er gaat zijn.
User avatar
Pruneau
Archlord
 
Posts: 1947
Joined: Wed 16 Mar 2011, 19:37
Location: Aan't Galgeweel
Reputation point: 11


Return to Zombie!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron

Search

User Control Panel